Tilbake til "Slik klager du til PFU"

Klageskjema

Vi ber deg bruke dette skjemaet når du skal klage til PFU. Her er noen tips før du fyller det ut:

Vi trenger ingen omfattende klage. Du må beskrive hva du opplever som et presseetisk overtramp i en eller flere konkrete publiseringer. Du bes også om å peke på punkter i Vær Varsom-plakaten du mener er relevante. Vi bistår dersom du trenger hjelp til å finne relevante punkter.

Etter at du har sendt inn klageskjemaet, mottar du en automatisk bekreftelse. Les mer om PFUs saksbehandling her.

PFU-sekretariatet avvikler ferie og kontoret holdes stengt i juli. Saksbehandlingen vil derfor ta noe mer tid enn vanlig.

OBS! 
Dette skjemaet er kun beregnet på reelle klager til PFU. Det kreves at klager er direkte berørt av medieomtalen, eller har samtykke fra personer som er direkte berørt. Både enkeltpersoner, organisasjoner, institusjoner, bedrifter og myndigheter kan klage hvis de er direkte berørt.

Dersom du har meninger om pressen generelt eller om publiseringer spesielt, oppfordrer vi deg til å ta direkte kontakt med dem det gjelder og/eller delta i debatten gjennom innlegg, sosiale medier eller lignende.

Har du spørsmål, send oss gjerne en e-post eller ring oss: 22 40 50 40.

Klag til PFU (elektronisk)

Start med å fylle inn litt informasjon om deg selv, klikk «Fortsett» og deretter fullfører du og sender inn klagen på neste side.

Tilbake til "Slik klager du til PFU"